Text

Jag vill till australien. Jag vet också att alla andra vill till australien, men det spelar ingen roll för det är dit jag vill. Viljan vinner över fobierna för enorma sprindlar, kryp och hajar. Jag vill bara fota. Jag vill bort, bo i en liten lägenhet för mig själv eller med en kompis, ha ett enkelt jobb och fota och gå på äventyr resten av tiden. Jag vill leva lite. Eftersom jag redan har planerat att det är dit jag vill så har jag en liten lista på allt som jag vill ha eller behöver innan jag är redo för min australien-resa.
 
- Canon EOS 60D. Inget behov men eftersom det framför allt är tack vare foto som jag vill åka dit så vore det ju roligt att ha en riktigt bra kamera att leka med och lära mig mycket om. Vill ju förmodligen satsa på att faktiskt bli fotograf i framtiden och då är det ju roligt att 1. ha en bra kamera och 2. ha haft en bra kamera på en resa till australien.
 
- Smidig kameraväska. Rektangulär, axelband, grå/svart.
 
- Silver/vit reflexskärm.
 
Egentligen är det inte så mycket mer. Det jag behöver nu är tur, i att hitta ett bra jobb och en lägenhet där nere, och en jäkla massa pengar. Det vill säga många jobbpass, och det är såklart det jag planerar att göra direkt när jag slutar skolan. Vill gå upp i att jobba heltid på mitt jobb just nu, förmodligen, och sen spendera så lite pengar som möjligt för att kunna dra så fort som möjligt.
 
Upp